تولید برج نوری-برج روشنایی گالوانیزه

تولید برج نوری-برج روشنایی گالوانیزه

تولید برج نوری (تولید برج روشنایی ) گالوانیزه به همراه قیمت برج نوری ( قیمت برج گالوانیزه ) به صورت دقیق با تمام ارتفاعات و مشخصات فنی مربوط به برج نوری
تولید برج نوری-برج روشنایی گالوانیزه

تولید برج نوری-برج روشنایی گالوانیزه

تولید برج نوری (تولید برج روشنایی ) گالوانیزه به همراه قیمت برج نوری ( قیمت برج گالوانیزه ) به صورت دقیق با تمام ارتفاعات و مشخصات فنی مربوط به برج نوری

نحوه تعیین قیمت برج نوری و برج روشنایی

لیست قیمت لحظه ای برج نوری یا لیست قیمت روزانه برج روشنایی :

لیست قیمت لحظه ای برج نوری رو دارید ؟ می تونید برامون لیست قیمت روزانه برج نوری رو بفرستید ؟ امروز برج نوری 12 متری چنده ؟ برج روشنایی 18 متری اگر 20 تا بخوام چند در میاد ؟ فی قیمت برج نوری 25 متری چیه ؟ میشه محاسبه کنید برج نوری 30 متری با این مشخصات چند در میاد ؟ و سوالاتی از این دست در تماسهای مکرر مشتریان عزیز ما بسیار شنیده می شود و همین موضوع ما را بر آن داشت تا مقاله ای در این زمینه بنویسیم و مطالبی را جهت افزایش آگاهی و دانش فنی عزیزان به سمع و نظرتان برسانیم .

واقعیتی که وجود دارد این است که در گذشته نه چندان دور که نرخ ارز نوسان زیادی نداشت و قیمت ورق مدت زیادی تقریباً ثابت بود یا در یک بازه قیمتی محدود باقی مانده بود ، ممکن بود که ما یک لیست قیمت برج نوری تهیه و آن را به مشتریان خوبمان عرضه کنیم تا بتوانند جهت برآورد قیمت پروژه های خود از آن کمک بگیرند .

اما در شرایط کنونی که نوسانات قیمتی مواد اولیه و تجهیزات به صورت روزانه وجود دارد ، تهیه و تنظیم چنین لیستی منطقی به نظر نمی رسد ، چون ممکن است سبب به اشتباه افتادن مشتریان در برآورد هزینه پروژه های در دستشان شود و در هنگام عقد قرارداد و خرید با قیمت جدیدی مواجه شوند .

نکته حائز اهمیت بعدی این است که برجهای نوری یا برجهای روشنایی یک محصول محاسباتی هستند . یعنی یک برج نوری را می توان در یک ارتفاع واحد با چندین قیمت مختلف تولید کرد که همه آن قیمتها درست و اصولی است . در نتیجه در مقایسه و انتخاب شرکتهای تولید کننده سازه های روشنایی نمی توان فقط به قیمت اعلام شده از طرف آنها اکتفا کرد .

بر طبق آمار گرفته شده از تماس های ورودی جهت استعلام قیمت برج نوری ، بیشترین درخواست قیمت برای برج نوری روی این محصولات بوده است .

·         قیمت برج نوری 6 متری

·         قیمت برج نوری 9 متری

·         قیمت برج نوری 12 متری

·         قیمت برج نوری 15 متری

·         قیمت برج نوری 18 متری

·         قیمت برج نوری 21 متری

·         قیمت برج نوری 30 متری

این ارتفاعات از برج های روشنایی معمول ترین سازه های تولید شده هستند . اما در صورت تمایل مشتری ارتفاعات درخواستی دیگر نیز قابل ساخت و اجراست . در ارتفاعات زیر 15 متر ، برج های نوری می توانند به صورت دستی وینچی ( هندلی ) – دستی گیربکسی -  الکترو موتور و گیربکس برقی تولید شوند و این بدان معناست که می توان برای یک برج نوری زیر 15 متر به صورت پیش فرض 3 تیپ قیمت محاسبه کرد که این هم می تواند با داشتن مشخصات فنی متفاوت بسته به درخواست کارفرما ، کاربری سازه و محل نصب آن تغییراتی داشته باشد .

در ارتفاعات بالاتر از 15 متر ، برج ها همگی به صورت گیر بکس برقی تولید می شوند که این مسئله قیمت دهی آن را راحت تر می کند ، هر چند که باز نقش مشخصات فنی دقیق پا بر جاست .

 

لیست قیمت لحظه ای برج نوری را چگونه اعلام می کنید ؟

لیست قیمت لحظه ای برج نوری را می توان به صورت کلی یا جزئی اعلام کرد . اغلب شرکتها قیمت را به طور کامل از ما می پرسند که شامل سازه برج ، فونداسیون ، نصب ، حمل ، پروژکتورها ، کابل و ... خواهد شد .

اما توصیه ما به شما این است که این مبالغ را به صورت جداگانه استعلام فرمایید . چون بخشی از این آیتمها را می توانید خودتان به راحتی و با قیمت کمتر از بازار تهیه کنید و از نظر اقتصادی به صرف شماست . اگر نگوییم تمام شرکتها ولی بالغ بر 90% شرکتهای تولید کننده برج نوری یکسری از تجهیزات را از بیرون تهیه می کنند از قبیل کابل ، پروژکتورها و یا خدماتی چون اجرای فونداسیون .

شما به راحتی می توانید با گرفتن مشخصات این قطعات یا نقشه فونداسیون مورد نظر ، آنها را با قیمت پایین تر از بازار تخصصی آن تهیه کنید . این مسئله در مورد اجرای فونداسیون یا تهیه جرثقیل و بالابر در هنگام نصب نیز صدق می کند . اگر شما کمی آشنایی با اجرای فونداسیون داشته باشید می توانید خودتان این کار را انجام دهید یا از نیروهای محلی متخصص جهت اجرای آن و اجاره جرثقیل و بالابر استفاده کنید . این کار هزینه شما را به صورت چشمگیری پایین تر می آورد .

برای استعلام لیست قیمت لحظه ای برج نوری چه اطلاعاتی را آماده کنیم ؟

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اینکه بخواهید اقدام به استعلام قیمت و برآورد پروژه کنید ، اطلاعات ذیل را از پیش آماده کنید و از شکت تولید کننده برج بخواهید تا دقیقاً بر حسب این اطلاعات به شما اعلام قیمت نمایند .

برج نوری مورد نظر با ارتفاع مفید باشد یا غیر مفید ؟ برج نوری مفید به این معنی است که برج شما پس از اورلپ و نصب دقیقاً به ارتفاع مورد نظر شما برسد و این مستلزم این است که قطعات بزرگتر از ارتفاع درخواستی شما تولید شود تا پس از اینکه مقداری از آن اورلپ شد ، به ارتفاع اصلی برسد . اما در برج نوری غیر مفید قطعات دقیقاً بر حسب ارتفاع درخواستی شما تولید می شود ، آنگاه پس از اورلپ شدن ، ارتفاع نهایی کمتر از ارتفاع درخواستی شما خواهد شد .

تعداد تکه های سازه برج چند عدد است ؟ برج نوری معمولاً از تکه های 6 متری چند وجهی ساخته می شود که در هنگام نصب به صورت آنتنی یا در هم رفتگی در هم فیکس می شوند .

ضخامت ورق در تکه ها به چه صورتی باشد ؟

نوع پوشش قطعات رنگی باشد یا گالوانیزه ؟

قطر دهانه پایین و بالای برج چقدر است ؟

سازه برج چند وجهی باشد ؟

چه نوع فونداسیونی ( فونداسیون آماده یا فونداسیون ریختگی ) مد نظر شماست ؟

هد برج دایره ای باشد یا پرده ای ؟

چند پروژکتور و با چه واتی قرار است روی آن نصب شود ؟

با در اختیار قرار دادن این اطلاعات به کارشناسان فروش ، قیمت  ، دقیق و درست محاسبه و در اختیار شما قرار خواهد گرفت . امیدواریم که توانسته باشیم قدری به دانش فنی شما در این مورد افزوده باشیم . شما مشتری عزیز در هر لحظه ای که بخواهید می توانید جهت استعلام قیمت لحظه ای برج نوری و لیست قیمت به روز برج روشنایی با گروه تولیدی شهر سامان تماس گرفته و در جریان دقیق قیمتها قرار بگیرید .

منبع : وب سایت گروه تولیدی شهر سامان

تولید قیمت خرید فروش برج نوری 6 متری

برج نوری 6 متری یا  برج روشنایی 6 متری :

برج نوری 6 متری یا برج روشنایی 6 متری  درواقع کوچکترین برج نوری قابل ساخت است که معمولاً به صورت چند وجهی گالوانیزه با گیر بکس دستی وینچی ساخته می شود . به این صورت که یک وینچ دستی ( از نظر ظاهری شبیه هندل ماشین های قدیمی است ) در پایین برج وجود دارد که با چرخاندن آن به وسیله دست ، هد برج بالا رفته و به پایین می آید . ( البته در صورت تقاضای مشتری می توان از الکتروموتور و گیر بکس برقی نیز جهت صعود و فرود هد استفاده کرد ) .

با پایین آوردن هد برج روشنایی 6 متری ما می توانیم پروژکتورهای مورد نظرمان را بین تعداد 6 الی 8 عدد روی آن نصب کنیم  یا اگر قبلاً نصب شده ، اقدام به تعمیر یا تعویض لامپهای آن کنیم .

مزایای برج نوری 6 متری  :

برج نوری شش متری تنها برج یک تکه قابل ساخت است . چون در ارتفاعات بالاتر سازه برج ها در قطعات 6 متری ساخته می شوند و در هم اورلپ می شوند تا سازه سرپا شود . این سازه نورپردازی معمولاً در جاهایی استفاده می شود که بخواهیم حجم نور و روشنایی زیادی را در محوطه داشته باشیم . چون هر چه فاصله پروژکتورها با زمین کمتر شود ، دایره روشنایی ایجاد شده کوچکتر و در مقابل میزان لوکس نوری و روشنایی آن بیشتر خواهد شد . این مورد در جاهاییکه دارای معارض باشند ( مثل درخت ) هم بسیار مناسب است .

تولید برج نوری 6 متری :

برای تولید برج نوری 6 متری ورق مناسب را در ابعاد تعیین شده به وسیله برش CNC برش می کنند . ورق مناسب می تواند از قطر 3 میلیمتر تا 8 میلیمتر باشد و تعیین مقدار آن به عهده کارفرما است که با چه مشخصاتی درخواست کرده باشد . اما در حالت پیش فرض از ورق 3 میلیمتر برای تولید برج روشنایی 6 متری استفاده می شود . چون از نظر مقاومت و استقامت برای این ارتفاع کافیست .

در مرحله بعدی ورق های برش شده به واحد خمکاری ارسال می شود که می توان این ورق ها را به صورت تک درز یا دو درز جوشکاری کرد که از جوشکاری Co2  برای این منظور استفاده می شود  . بعد از این مرحله نوبت به تعبیه دریچه ، بیس پلیت و لچکی ها می رسد .

بیس پلیت ، صفحه صاف افقی است که در زیر سازه برج جوشکاری می شود و در اطراف آن تعدادی سوراخ جهت عبور بولت ها قرار دارد . لچکی تعدادی از قطعات مثلی شکل هستند که یک ضلع آن به بدنه برج و یک ضلع آن به بیس پلیت جوشکاری می شوند . این کار باعث افزایش مقاومت در برابر تنشهای افقی و نامتقارن در برج خواهد شد .

بعد از نصب بیس پلیت و لچکی ها ، برج روشنایی 6 متری ما به واحد گالوانیزه ارسال می شود و پس از عبور از وان های اسید ( جهت زدودن چربی و کثیفی ) وارد وان مذاب روی می شود و چند دقیقه  در آن می ماند تا لایه ای از روی سطح آن را بپوشاند .

در مرحله آخر هم نوبت به نصب هد و تجهیزات داخل برج می رسد که با نصب وینچ ، سیم بکسل و هد تقریباً برج نوری 6 متری ما آماده ارسال و نصب می شود .

منبع : وب سایت گروه تولیدی شهر سامان

برای برآورد لیست قیمت پایه های روشنایی چه آیتمهایی را باید در نظر گرفت ؟

برای برآورد لیست قیمت پایه های روشنایی چه آیتمهایی را باید در نظر گرفت ؟

همانطور که پیش تر عرض شد در برآورد قیمت پایه های روشنایی عوامل زیادی دخیل هستند که در زیز به صورت تیتر وار به آنها می پردازیم .

  • نوع سطح مقطع ( لوله ای یا چند وجهی ) : نوع سطح مقطع پایه های روشنایی در قیمت آنها موثرند به صورتیکه اگر از حالت لوله ای استفاده شود از دو جهت باعث کاهش قیمت می شود :
    الف ) هزینه خمکاری ندارد
    ب ) به علت جوش شدن تکه ها به هم مقدار کمتری از سازه در اورلپ شدن آنها از بین می رود .
  • نوع پوشش ( گالوانیزه یا رنگ ) :
    نوع پوشش پایه ها و سازه نیز از این قاعده مستثنی نیست . گالوانیزه گرم یا غوطه وری در مذاب روی عموماً قیمت و استقامت بالاتری نسبت به رنگ کوره ای و رنگ اپوکسی دارد . درنتیجه استفاده از این نوع پوشش برای پایه ها باعث افزایش قیمت کلی آن خواهد شد .
  • نوع اتصال قطعات به هم :
    در حالت کلی ما در سه حالت قطعات سازه های روشنایی را به هم متصل می کنیم :
    الف ) جوشکاری :
    در این روش قطعات به وسیله تبدیل از قطر بالاتر به قطر پایین تر جوشکاری می شوند . این حالت بیشتر در مورد پایه های لوله ای اتفاق می افتد .

    ب ) فلنچی :
    از روش اتصال فلنچی در مواردی استفاده می شود که بخواهیم علاوه بر تضمین ایستایی کمترین لرزش را هم داشته باشیم . اتصال فلنچی نیز به علت ساخت فلنچ و تعبیه تعداد بالای لچکی به لیست قیمت پایه های روشنایی می افزاید .

    ج ) اورلپ :
    در این حالت قطعات تشکیل دهنده پایه روشنایی در هم فرو رفته و در هم چفت می شوند . از این روش نصب در ساخت برج های نور استفاده می شود . اورلپ کردن قطعات در هم به علت اینکه ما مجبوریم ورق بیشتری را جهت داخل هم رفتن و محکم شدن استفاده کنیم ، خود باعث افزایش قیمت نهایی است ، اما در جاهایی که ارتفاع بالا باشد چاره ای نداریم .

  • ضخامت ورق و لوله :
    پایه های روشنایی را می توان با لوله ها ، ورق ها ، با قطرهای مختلف و ضخامت های متنوعی ساخت . زمانی که شما قیمت یک پایه روشنایی را می پرسید : شرکت اول به شما می گوید A ریال و شرکت دوم به شما می گوید B ریال . بالاتر بودن قیمت هرکدام دلیل بر گران فروش تر بودن او نیست چون ممکن است که آن شرکت با مشخصات فنی قوی تری پایه را تولید کرده باشد و در نتیجه قیمت نهایی او بالاتر رفته باشد . پس بهتر است با ذکر جزئیات واحد از شرکتها اقدام به استعلام قیمت پایه های روشنایینمایید .
  • وزن پایه های روشنایی :
    در اینکه وزن پایه که نشانگر مقدار به کار رفته در پایه روشنایی است ، تعیین کننده اصلی در قیمت پایه های روشنایی است ، جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد . این مسئله کاملاً مشخصی است که هر چه وزن پایه روشنایی بالاتر برود ، قیمت آن نیز بر همان مبنا بالاتر خواهد رفت .

قیمت انواع پایه های روشنایی

لیست قیمت پایه های روشنایی :

لیست قیمت پایه های روشنایی یکی از مواردی است که دست اندرکاران ، مسئولان شهری و همچنین شرکت های پیمانکاری که پروژه های عمرانی و شهری در دست دارند ، همواره به دنبال داشتن آن هستند تا بتوانند بر مبنای بودجه و توانایی کارفرما ، بهترین پیشنهاد و برنامه ریزی را در طراحی روشنایی محوطه محل پروژه خود داشته باشند .

در واقع به دلیل گستردگی و تنوع زیاد محصولات روشنایی و همچنین رده بندی محصولات در این دسته بندی از تجهیزات روشنایی شهری و با در نظر گرفتن نوسانات ارز و به تبع آن قیمت ورق و خدمات ، تهیه و به روز کردن این لیست امری دشوار به نظر می رسد .

مضاف بر این باید در نظر گرفت برآورد قیمت سازه های فلزی روشنایی با متغیرهای زیادی محاسبه می شود . در واقع یک پایه روشنایی را می توان با چندین مشخصات فنی برآورد قیمت و تولید کرد . پس نگاه صرف به لیست قیمت پایه های روشنایی بدون در نظر گرفتن دیتیل های متغیر و مشخصات فنی دقیق در زمان واحد ، امری غیر اصولی است و کسانی که این گونه اقدام به قیمت گیری می کنند ، اغلب در انتخاب درست شرکت سازنده دچار اشتباه می شوند .

موارد موثر در لیست قیمت پایه های روشنایی چیست ؟

پایه روشنایی یک واژه جنرال و کلی است که مفهومی عام دارد و شامل محصولات مختلفی در این میان است . این پایه ها را می توان از 70 سانتیمتر تا 70 متر با ابعاد ، متریال ، اشکال و محاسبات مختلفی تولید کرد . اگر بخواهیم کمی در این مسئله ریزتر و عمیق تر شویم بهتر است در ابتدا دسته بندی پایه های روشنایی را بشناسیم .

اگر مبنا را بر ارتفاع پایه ها قرار دهیم ، کوچکترین عضو خانواده پایه های روشنایی ، پایه چراغ چمنی است که ارتفاعی بین 70 الی 120 سانتیمتر دارد و در کنارر باغچه ها ، فضاهای سبز کوچک ، راهرو های عمومی و پیاده روها کار می شود .

 در مرحله دوم پایه چراغ های پارکی قرار دارد که ارتفاع انها بین 2.5 الی 4.5 متر می باشد و همانطور که از نامش پیداست جهت روشن سازی پارکها و فضاهای سبز استفاده می شود . البته بعضی از افراد هم این محصول را در ویلاهای خصوصی خود استفاده می کنند .

در مرحله سوم پایه چراغ های خیابانی هستند که ارتفاعی بین 6 الی 12 متر را پوشش می دهند . پایه چراغ های خیابانی عموماً ظاهی ساده دارند ولی دارای کاربرد فراوان در شهر هستند .

در مرحله چهارم هم نوبت به برج نوری یا برج روشنایی می رسد که بلندترین سازه های نورپردازی محیطی هستند . برج های نوری را می توان از 6 متر تا 70 متر تولید کرد ولی ارتفاعات بالای 30 متر خیلی معمول نیست .

منبع : shahrsamanco.ir